Alla inlägg under juli 2018

i höstas så hände det någonting som jag aldrig vill uppleva igen, och det är att min barndoms kamrat valde att avsluta sitt liv. Begravningen drog ut på tiden och det blev december och innan jul var det dags att säga farväl. Det blev ingen rolig jul 2017. 

Han skulle inte ha något emot om jag berättade lite om vem han var. Han var killen som misste sin mamma tidigt i cancer och han blev ensam kvar. Det började gå utför han slutade med bandyn som han älskade och han blev deprimerad. 

Det slutade med att han började tröst äta så han blev extremt överviktig. Då menar jag extremt. På slutet kunde han inte knappt lämna sin lägenhet pga övervikten. Han fick svårt att andas kroppen orkade inte med. Så han valde att hjälpa sitt utslitna hjärta att slå. 

På slutet så hade han inga drömmar kvar. 

Ett av minna sista minnen av honom var att han pratade om en kryssning som han och kompisarna åkte på, det hade vart så roligt. Och så pratade han om någon turkiet resa han gjorde med sin mamma och hennes sambo, när han var 14 . två år senare dog mamman i cancer och han blev ensam kvar. Då började resan utför för honom. Han böt vänner och vi tappade kontakten. Men sista 12 månaderna så hittade vi tillbaka till varandra. 

Gammal vänskap rostar aldrig. 

Jag blev lessen när jag nådde av dödsbudet, jag hade väntat och jag förstod att någonting hade hänt när jag såg polisbilarna utanför hans hem. När likbilen bakades upp så förstod jag till 100% att det är över för hans del. Min

Vad härligt det vore om kunde åka iväg och grilla korv. Bara sitta och koppla av och vara nära skogen. Som det ser ut just nu så går det inte på grund av torkan. Det är extremt torrt. Så det blev att koka korv i en kastrull, och sätta sig på ballkongen och låtsas som att grannarna inte finns. 

Jag har en granne som gillar att gå ut på ballkongen med string kalsonger med snabel på framsidan som dinglar. Så hänger han där och pratar , och varje rörelse så rör sig elefant snabeln fram och tillbaka. Det gäller att inte se mot kalsongen. Fast det känns som att ögonen dras dit. Samtidigt som jag tänker skratta inte.   

Ibland så vill man bara sjunka ner genom betong golvet. 

Alla har nog en pinsam granne som tror att han eller hon är det sexigaste som gud har skapat. 

välkomna till min blogg  

Här kommer jag att dela med mig av mina inre tankar.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards